Doprava zdarma při nákupu nad 1 500 Kč

Kategorie článků

Kolik je „autodráhařů“ v ČR?

| Kategorie: Blog | Autor:

Kolik je „autodráhařů“ v ČR?


Kolik je „autodráhařů“ v ČR?

Možná vás někdy napadla otázka, kdo vlastně stojí za výrobou české autodráhy?

A ty z vás, kdo znají odpověď, možná napadlo – proč firma dělá co dělá? Jaké jsou názory lidí kolem autodráhy, co je zajímá, motivuje? Jak to vypadá za kulisami? Rozhodli jsem Vám nabídnout možnost, získat na tyto otázky odpovědi a zároveň Vám dát prostor k vyjádření Vašich názorů na dané téma – tím vším by měl být FAROBLOG. Hlavním tvůrcem rubriky bude Roman Kysela, ale časem se možná přidají i další ;o)

Vážení návštěvníci webu FARO!

Jako dlouholetý modelář neustále prožívám střet chtěného s možným a doufám, že některé moje zkušenosti a postřehy pomohou nezasvěceným lépe pochopit „co to znamená vyrábět SRC“. Asi prvým impulsem byl pro mne rozhovor s panem Víchem, majitelem myslím nejlepšího webu o SRC v ČR (www.autodraha.org - rozhovor pak zde).

Uvědomil jsem si, jak málo toho děláme pro lepší informovanost všech zájemců o autodráhu. Jako spolumajitel výrobní firmy musím samozřejmě především sledovat komerční hlediska, ovšem jako fanda SRC, modelář a „blázen do aut“ vidím i odvrácené strany současného života – nedostatek času pro naše hobby, obecně pokles zájmu o to „něco dělat“, slepit, nabarvit – jenomže šikovný kutil (od kluka po dědu) se tak nějak neztratí a musíme pro vzbuzení zájmu (a zaprvé těch kluků) něco udělat.

 

 

Až s pohnutím :-) jsem proto sledoval diskuzi na webu p. Vícha (dále jen s dovolením – Pepino), protože jsem na jedné straně chápal „deprézi“ majitele webu s tímto nelehkým břemenem a na druhé straně mne zajímalo, jak se k problému postaví aktivnější komunita, přispěvovatelé i diskutující návštěvníci. Myslím, že výborná zpráva je, že web bude fungovat dál – druhá, ještě lepší, je podle mne tato: zaznamenal jsem opravdový zájem, velice fundované názory a příspěvky a výrazně zvýšenou kultivovanost projevu. A potvrzuji, že to byl druhý impuls k mému psaní o SRC na náš web. Podle návštěvnosti je vidět, že zájemců nebo uživatelů autodráhy (obecně) je od „dost“ přes „hodně“ až po možná tisíce. Typičtí návštěvníci hledají nové informace, články, zboží – přeběhnou na jiný web a tam se chovají stejně. Své názory nebo své zkušenosti  však chce nebo umí předat pouze zlomek návštěvníků. Jsou-li navíc někde konfrontováni s nepříjemnou atmosférou, s nesmyslnými hádkami nebo dokonce urážkami, pak se jejich pohled na daný web, komunitu či problematiku může značně deformovat. Vidí-li skutečnou odbornost, zájem a vytuší-li vzájemnou sounáležitost, mohou přijmout prostředí webu „za své“. A to může být impuls k dalšímu prohloubení zájmu – v našem případě o problematiku autodráhového ježdění.

Zcela na závěr k tomuto tématu – myslím, že by měl Pepino na svém webu„vládnout“ trochu tvrdší rukou, jeho osobní i odborný „profil“ jej k tomu bezesporu opravňuje.

Od počátku letošního roku (leč s přestávkami) diskutuji s různými lidmi o potřebě(?) a možnosti vydávat specializovaný časopis pro zájemce o SRC modely (a sběratelské modely die-cast, zde například s preferencí závodních aut). Český a slovenský trh je sice malý, ale šikovný. Kombinace témat či akcent na sběratelství modelů aut by přinesla rozšíření počtu čtenářů a vznikl by větší prostor pro (různé) inzerenty. Pouze zdánlivě to nesouvisí s předchozím odstavcem: práce „zadarmo“ pro byť svůj web není dlouhodobě udržitelným schématem a internet jako zdroj informaci není pro každého a pro každé téma (byť znám názory „vše co potřebuji, najdu na internetu, na co tedy časopis“).

 

 

V mnoha evropských státech časopisy pro sběratele aut vycházejí a osobně mohu potvrdit, že se v posteli raději povaluji s časopisem než s jakýmkoliv počítačem). Výhrady a stesky provozovatelů webů nad nedostatkem či kvalitou příspěvků jsou však jen slabým odvarem toho, co čeká redakční radu SRC magazínu (byť „plánujeme“ dvouměsíčník, termín uzávěrky prostě bude a musí být i příspěvky, testy, plánky, monografie, seriál a samozřejmě také přehledy a informace ze závodů – jak na plastových tak na dřevěných dráhách). Je samozřejmě na dalším zvážení, zda by nebyl vhodnější pouze časopis o SRC – a jsme zase u odhadu: „jsou nás možná tisíce“?

Napište nám svůj názor, napište nám co by jste rádi v časopise našli a především se neobávejte, že se podílíte na vzniku nějakého „FARO magazínu“. Výroba a prodej našich modelů je jedna věc a postupné vylepšování pozice pojmu „autodráha“ je věc jiná, řekl bych práce pro všechny. Čtivost každého časopisu zajišťuje m.j. jeho atraktivita a vyváženost obsahu, myslím, že poměrný prostor by měla dostat Carrera, Scalextric, Ninco, SCX i Faro - a samozřejmě je zde nevyčerpatelné téma SRC od Spiritu po slot.it - malosériové resiňáky a doplňky nevyjímaje.

Roman Kysela

Realistické jízdní
vlastnosti modelů
Tradice a kompatibilita
s českou autodráhou
Velká modularita
a cenová dostupnost
Kvalita, spolehlivost
a bezproblémový servis