Doprava zdarma při nákupu nad 1 500 Kč

Kategorie článků

Co je nového...? Červen 2014

| Kategorie: Blog | Autor:

Co je nového...? Červen 2014


FARO - co je nového ?? Červen 2014

Co je nového ...? 

 

V prvé, dubnové, aktualitě FAROfactory, jsme přinesli přehled plánu pro rok 2014. A ukázali jsme také 3D grafiku - návrh terénu, pro plánovanou, hóóódně velkou čtyřdráhu, která čerpá inspiraci a mnohé motivy z legendární GP Monaco. O stavbě dráhy přineseme někdy podrobnější informaci, nyní pouze pro ilustraci několik fotografií...

 

 

Dráha "Monaco" je samozřejmě komprimovaná do daného prostoru (7 x 5 m) a je tedy v "měřítku" (1:32) : 3 :-). Samozřejmostí je startovací semafor, digitální počítání kol, 10A zdroj a  stylizovaná modelace terénu s převýšením od hladiny moře ke kasinu cca 400 mm. Realizace této autodráhy byla pro firmu prestižní záležitostí, druhou stranou mince je určité pozdržení ostatních projektů.  Pro všechny majitele autodráh Gonio a FARO však nakonec přinesla tato zakázka jistě vítaný bonus: velmi se urychlila příprava výroby počítadla kol FARO.

 

 

Autodráha "Monaco" musí mít samozřejmě tunel - je dlouhý 1300 mm, s dokonalým osvětlením a za jeho vyústěním následuje klesání k šikaně na nábřeží, přesně tak jak to známe z filmu Grand Prix. Tento snímek (a hlavně bonusový materiál na DVD) byl mimochodem vítaným zdrojem obrazových informací. Detailní informace naleznete zde.

 

Favority jsou věčné...Asi tak by bylo možné parafrázovat  setrvalý zájem o robustní, byť hodně obstarožní model v měřítku 1:28. Protože - jako už po několikáté - byly Favority zcela doprodány, musela se jejich výroba "nastartovat" prakticky z nuly, výlisky, podvozky, kola, karoserie atd. atd. Nakonec se ke slovu dostaly i podklady na policejního Favorita "URNA" - prozatím je na zkoušku sestaveno několik modelů, víceméně jako průzkum trhu.  Tento model je tedy možné objednat pod kat. č. 213, současně byly naskladněny i Favority CITY - modrý, bílý i červený. V prodeji jsou také NF 1400 FikS 01 - žlutá, modrá a oranžová. Tato auta je pochopitelně možné podle požadavku zákazníka vložit do základního SETu v libovolné kombinaci. Skladem jsou rovněž všechny BOXy.

 

Roadstery MTX jsou rovněž zcela vyprodány. Při úvahách o obnovení výroby jsme se nakonec rozhodli neopakovat otevřené provedení vozu, ale realizace se dočká verze "hardtop". Pevná střecha lépe ochrání interiér a byť to není historicky korektní, možná bude toto provedení základem pro menší sérii FARO MTX Cup, prostě okruhová verze s čísly a polepy.

 

 

Jenže: pro závodění již není původní podvozek favoritu právě ideální. Proto dojde k rozdělení modelové řady a u verzí MTX a Pick-up bude rám podvozku osazován soudobým provedením chassis  FARO, s malým vodítkem, magnety a pod.

 

 

Od popsané úpravy byl pak jen krůček k dlouho odkládané reinkarnaci oblíbených pick-upů. Původní model nebyl přesnou zmenšeninou předlohy, nástavba byla "napasována" na karoserii sedanu. Pick-upy ovšem závodily s podvozkovou plošinou z Favoritu Forman, který však již tehdy Směr v.d. neralizoval. Zobrazený prototyp má již jak nástavbu tak podvozek prodloužené a rázem je vše vyvážené a ve správných proporcích. Stejně jako u Roadsteru MTX budou pick-upy dodávány především jako multimateriálové stavebnice. Stavba malé série u FAROfactory (vč. nabarvení a polepu) bude sice možná, ovšem vzhledem k pořádné porci "hand made" bude cena poměrně vysoká.

 

 

To se týká také přesného provedení Favoritu Gr.H.  Frézovaný výstup vzduchu v přední kapotě, zadní křídlo a ještě více snížený podvozek a "roztažená" karoserie - to vše jsou úpravy, které původní zjednodušený model posunou více směrem k maketě. V závodních verzích Favoritu bude standardně interiér a čiré zasklení, není vyloučena ani stavba menší série s jinými motory, na kuličkových ložiscích a s lexanovým zasklením. Popsané tři modely jsou téma pro "volné chvíle", rozhodně nejsou prioritou a samozřejmě nás zajímají názory sběratelů, zákazníků.

 

 

Nyní představíme vzorek digitálního počítadla kol FARO.  Pragmaticky jde o malou sérii jednoduchého počítadla, 100% spolehlivého a "nerozbitného".  Máme sice i počítadla s "999" zobrazovači, s USB výstupy  k PC a s mnoha funkcemi, avšak realita je neúprosná: na dražší a dokonalejší výrobek není v ČR potřebně velký trh. V současné době probíhá výroba tištěných spojů a pokračují práce na formách. O dostupnosti počítadla budeme informovat v okamžiku jeho montáže, do úvahy přichází i časově omezená akce: pro 100 prvých zákazníků, kteří si  počítadlo objednají a zaplatí v měsíčním předstihu, nabídneme zajímavou zaváděcí slevu nebo dopravu zdarma (podle typu odběru).

 

 

Digitální počítadlo FARO je napájeno z přípojného dílu, mikrospínače umožňují nájezd z obou směrů, použity jsou velké, červeně svítící zobrazovače, což umožňuje i večerní a noční závody. Na trhu bude rovněž sada pro čtyřdráhu (počítadlo pro dráhu 1+2 je propojeno a napájí počítadlo pro dráhu 3+4). Výlisky krytu počítadla jsou koncipovány i pro startovací semafor nebo pro nový přípojný díl (všechny produkty jsou spojeny s novým výliskem rovného dílu 140mm).

 

 

A úplně na závěr této aktuality, která přibližuje další plány FAROfactory, připojujeme fotografii dvou spiderů. Tématicky se jedná o vozy "IDEA FARO" - tedy čsl. závodní vozy na autodráze. Za volantem "Skokana" je V. Bobek  a MTX 2-01 pilotuje Karel Jílek.  Realizace těchto modelů se "zasekla" na nové a dokonalé formě pro disky kol - věříme ale, že "kdo si počká, ten se dočká".

FAROteam

 

Realistické jízdní
vlastnosti modelů
Tradice a kompatibilita
s českou autodráhou
Velká modularita
a cenová dostupnost
Kvalita, spolehlivost
a bezproblémový servis